آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

عبرت های نوشته نشده

بعضی تجربه های شخصی هیچ موقه نگارش نمی شوند، تجربه هایی که قسمتی از تاریخ بشر و اقوام و مذاهب و جوامع و افراد هستند...


اگر این تاریخ ها نوشته میشدند و اعتبار کسب می کردند، مطمئنا خیلی از راه ها که هرساله و هر روزه به تکرار رفته می شود به سرانجامی نا شیرین و کاملا یکسان می رسد تکرار نمی شد.


مثلا تجربه های جوان ها، تجربه های ارتباط ها، تجربه همکاری ها، تجربه زندگی ها و تجربه راه و بی راه رفتن ها... مطمئنا اگر این ها نوشته و خوانده می شدند، و خواننده عبرت می گرفت، بسیار جامعه شاداب تر و سالک تری داشتیم


دین و شریعت ما خود نیز بسیار عبرت ها به تحریر درآورده است و بسیاری از احکام آن سرچشمه از شناخت خداوند بر مخلوق دارد، عبرتی که تجربه نشده باید آن را بپزیریم و اینجاست که تعبد و بندگی نجات بخش قوم های عبرت پذیر است...


کسی که مدعی ایمان و تقواست باید تعبد محض داشته باشد نسبت به احکام و دستورات و منعیات دین خود، مطمئن هستم هرکه نسبت به احکام فردی-شرعی خود خشک تر و دستور پذیرتر عمل کند، خوشبخت تر و در آرامش بیشتری خواهد بود. 


در این گونه تجربه ها تعبد محض کارساز است و در تجربه های دیگر مردانگی و رفاقت و صداقت که جراتی فراهم میکند تا جوانان تجربه های تلخ و داغ و تازه خود را برای بهترین دوستان خود تعریف کنند و آن دوستان با تعقل و راز داری فراوان آن ها رو قبول کرده و قدم در آن راه نگذارند.


بی شک کسی جز خود جوانان با رعایت تقوا و عبرت از تجربه های دیگران و با رعایت محضِ شرع مقدسمان نمی تواند آرامش روحی و ذهنی را برای خود فراهم کند. نصیحت بزرگان نیز جای خود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد