آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

آسمان مال آن هاست

وب سایت حسین محمدی نصرآبادی

نامه ی سرگشاده ی جوانان نصرآبادی به رئیس جمهور

همزمان با سفر دولت به استان یزد جمعی از جوانان نصرآباد نامه ی سرگشاده ای را به دکتر احمدی نژاد نوشته اند که متن کامل آن در قسمت ادامه مطلب موجود می باشد.

بخشی از نامه:

آنچه که در این نامه بیان خواهد شد نه درد دل شخصی یک فرد است و نه توقعات بیجا و انجام ناشدنی مردم یک منطقه/با بی عدالتی های گسترده ای در سطح شهرستان تفت روبرو شده اند/دعا کنی که بیمارت در این مدت دوام بیاورد /سالن ورزشی برای مناطقی همچون کهدوئیه و دهشیر و ... ساخته می شود/به نصرآباد که می رسد ناگهان بودجه ها تمام می شود/طبق فلان ماده از فلان قانون در فلان مصوبه جمعیت شما به اندازه ای نیست که به بخش ارتقا یابید/"چون شما امام جمعه ندارید." /و این فاجعه اعماق زیادی دارد /فقط نامه نمی نویسیم و پیگیری های بعدی را نیز انجام خواهیم داد.

بسمه تعالی

   آقای دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور محترم سلام علیکم


آنچه که در این نامه بیان خواهد شد نه درد دل شخصی یک فرد است و نه توقعات بیجا و انجام ناشدنی مردم یک منطقه؛بلکه درخواستها و توقعات بجا و بحق جوانان یک منطقه است که در طی 5 سال اخیر و با توجه به افزایش حضور مسئولین در بین مردم ،هرچه درخواست کرده و هرچه مشکلات خود را بیان کرده اند، توجه آنچنانی به این درخواستها نشده و در بعضی موارد با بی عدالتی های گسترده ای در سطح شهرستان تفت روبرو شده اند.

صحبت از نصرآباد است و عده ی عظیمی از جوانانش.نصرآباد دهستانی است که در فاصله 60 کیلومتری از یزد و 40 کیلومتری از تفت واقع شده است.دهستانی که سالهاست پرجمعیت ترین دهستان شهرستان تفت است و با 48 شهید بیشترین تعداد شهید را در بین مناطق روستایی استان به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.

اما همه ی حقایق این نیست.وقتی وارد نصرآباد می شوی اوضاع فرق می کند،اکثر کوچه ها را خاکی و آسفالت نشده می بینی،حتی یک متر مربع فضای ورزشی مناسب برای جوانان پیدا نمی کنی؛نه زمین چمنی،نه حتی یک سالن ورزشی.

وقتی مقوله بهداشت را بررسی می کنی نکات جالبی توجهت را جلب می کند،ساعت که از 2 بعداز ظهر می گذرد نباید امیدی به مداوای بیمارانت در نصرآباد داشته باشی و به ناچار باید بیمارت را 40 کیلومتر جابجا کنی تا به تفت برسی و دعا کنی که بیمارت در این مدت دوام بیاورد حال خدا نکند تصادفی ، سکته ای چیزی رخ دهد چون احتمالا دعایت هم مستجاب نمی شود.

اما عمق فاجعه کجاست؟عمق فاجعه را زمانی درک می کنی که می بینی پرجمعیت ترین دهستان شهرستان، نصرآباد است اما سالن ورزشی برای مناطقی همچون کهدوئیه و دهشیر و ... ساخته می شود و به نصرآباد که می رسد ناگهان بودجه ها تمام می شود.

عمق فاجعه آنجاییست که منطقه ای مثل نیر با نصف جمعیت نصرآباد از لحاظ تقسیمات کشوری بخش است و مردمش ادعا دارند باید نیر شهرستان شود و برای اینکار به هر دری می زنند و استاندار یزد در مراسم افتتاح بخش گاریزات خطاب به مردم آن منطقه می گوید:"به نیری ها کمک کنید تا شهرستان شوند." اما وقتی ما یعنی مردم نصرآباد به وزارت کشور نامه می نویسیم که درخواست برای ارتقا به بخش داریم در جواب نامه ای می دهند که طبق فلان ماده از فلان قانون در فلان مصوبه جمعیت شما به اندازه ای نیست که به بخش ارتقا یابید.

 عمق فاجعه آنجاییست که فرماندار سابق تفت در جواب یکی از اهالی نصرآباد که می پرسدچرا با وجود سفر رهبری و دو سفر دولت نهم به استان،به منطقه ی نصرآباد هیچ بودجه ای اختصاص داده نشد پاسخ می دهد:

"چون شما امام جمعه ندارید." و همین شخص در گفتگو با سایتها و روزنامه های محلی لحظه تایید نصرآبادی بودن جده ی رهبر انقلاب توسط ایشان را از بهترین لحظات فرمانداریش اعلام می کند.

و این فاجعه اعماق زیادی دارد که آوردن همه ی آنها از حوصله بحث خارج بوده و نمی توان آنها را در یک نامه گنجاند.

با همه ی این اوصاف،آقای دکتر احمدی نژاد که حمایت مردم مستضعف و روستایی را در طی این 5 سال ریاست جمهوری داشته ایدو این را از افتخارات خود می دانید، انتظارات ما جوانان نصرآبادی انتظارات معقول و بحقی است که امید آنرا داریم که محقق شودو برای تحقق آن فقط نامه نمی نویسیم و پیگیری های بعدی را نیز انجام خواهیم داد.

در زمینه ورزشی ، حداقل خواسته ی ما ساخت سالن ورزشی در نصرآباد و تکمیل ورزشگاه نصرآباد است.

در زمینه بهداشتی خدمات رسانی شبانه روزی درمانگاه نصرآباد و حضور دو پزشک در این مرکز ضروریست که واقعا وضعیت کنونی وضعیت اسف باری برای مردم منطقه است.

در زمینه صنعتی ساخت یک کارخانه یا شهرک صنعتی در منطقه از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری خواهدکرد و چه بسا مردم مهاجرت کرده  به شهرها را به دیار خود بازگرداند.

در مورد گازرسانی نیز طبق اعلام شرکت گاز استان یزد مردم منتظرند عملیات گازرسانی تا پایان سال جاری آغاز شود تا این منطقه سردسیر هم در زمستان آینده از نعمت گاز بهره مند شود.

در زمینه عمرانی هم رسیدگی به وضعیت نابسامان معابر و خیابانها جزءِ اولویت های اول منطقه است که امیدواریم محقق شود.

در پایان امید آنرا داریم که دولت در اجرای سیاستهای مختلفش موفق و موید باشد و هیچگاه جوانان ایران را در هر نقطه ی این کشور که هستند فراموش نکند.

                                                                             با تشکر و به امید توجه

                                                                      جمعی از جوانان منطقه نصرآباد


 
منبع: نصرآباد سی تی.

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد